Kommentaren

Hemmeligheden bag Star Tours høje profil er selvfølgelig Stig Ellings enestående talent for PR, og den troværdighed, han har opbygget gennem et langt liv i branchen.

Medierne ved, at de hos ham kan få en indsigtsfuld kommentar og tit også en regulær nyhed, når de ringer til hans aldrig svigtende mobiltelefon.



Men der er nu også en anden årsag, det ville være dumt at undervurdere. Star Tours er simpelthen gode til at hitte på. De søger hele tiden at styrke deres produkt og er ikke bange for at træde nye stier.



Nu taler hele verden om CO2 og udslip af drivhusgasser og flytrafik, der ødelægger miljøet. Meget af virakken er jo hysteri, men selvfølgelig er der en kerne af sandhed i, at vi skal være miljøbevidste.



Hvad gør charter-arrangøren Star Tours så. De sender stadig folk med fly. Selvfølgelig. Men de begynder også at sende deres gæster med tog – til Gardasøen.



Et tilbud til de miljøbevidste, der klager over, at både busser, biler og fly sviner for meget.



Det er jo ikke særlig originalt. Og så alligevel. Det er så enkelt, at det er der ikke andre, der rigtig har hittet på.



Siden det glade hooligans tog i 80`erne, hvor B.T, og DSB sendte danskere ud for at vælte fodbold-Europa, har tog vel først og fremmest været for særrejser og individuelle ferier.



Nu kommer det altså i charterudgave. Vi siger alle sammen: ja, selvfølgelig. Men det var altså Star Tours, der realiserede det indlysende og fik det markedsført. Endnu engang.


Skrevet af