Favoritterne om bord hos Air Berlin

air berlin lufthavnFLYSELSKABER: Tysklands næststørste flyselskab har gjort status over, hvad deres passagerer i feriemåneder foretrak – at spise, drikke eller underholde sig med.

Mange af Oneworld-medlemmets passagerer slapper af under flyvningen af deres yndlingsfilm og serier, yndlingsmusik og forskellige snacks og drikkevarer.

På langdistanceflyvninger kan selskabets gæster vælge mellem over 250 timers underholdning. Den mest populære film om bord det første halvår af 2014 var Woody Allens tragikomedie ”Blue Jasmine“. Til de aktuelle filmhøjdepunkter tæller ”12 Years as a Slave”, ”Dallas Buyers Club”, ”American Hustle” og ”Gravity”. Air Berlin har udvidet sit flersprogede filmudvalg og tilbyder nu 25 film på bl.a. tysk, engelsk og fransk.

Blandt TV-serierne er den amerikanske serie ”The Big Bang Theory” favoritten, mens førstepladsen på musikområdet deles af albummet ”True” af den svenske DJ Avicil samt ”The Best of Simon & Garfunkel”.

Det mest populære spil er kortspilklassikeren 7-kabale.

Top 3 blandt læskedrikke er danskvand, cola og appelsinjuice. Derefter følger tomatjuice, som Air Berlin udskænker ca. 670.000 liter af årligt.

Blandt drikkevarer med alkohol ligger øl på Economy Class på førstepladsen fulgt af sekt og hvidvin. På Business Class vælger airberlins gæster ud over champagne oftest rosévin af mærket Sansibar.

På kort- og mellemdistanceflyvninger er den mest værdsatte ”gourmetmenu” currywurst. Yndlingsmenuen til børn er chicken nuggets, som ved bookninger af flyvninger på over 60 minutter kan forudbestilles.

Gæster kan afgive deres bestilling online på airberlin.com eller til deres rejsebureau.

Air Berlin havde sidste år 31,5 mio. passagerer, det flyver til 171 destinationer i og uden for Europa. Etihad Airways fra Abu Dhabi ejer 29,1 pct. af Air Berlin.