British Airways lukker stort call centre på grund af Internet

Salgstaktikken i British Airways stor over for dramatiske ændringer fra august i år. Det fremgår af forsidehistorien i seneste udgave af selskabets News-avis. Fra august lukkes det meget store call center i Belfast på grund af stærkt øget salg på Internettet, og det påvirker 300 travelshops rundt om i landet og Worldlink i Heathrow samt 17 andre billetsalgssteder spredt ud over Storbritannien.

Kommerciel direktør Martin George siger til bladet ” at flyselskabet er nødt til at reagere på den trend, der præger branchen. Vi må følge udviklingen, som gælder for alle flyselskaber, at Internettet vinder stærkt frem.”



Telefonopkald er faldet med 60 procent siden 2001 til seks millioner om året. Antallet af amsatte i BAs callcentre er faldet fra 2.200 til 800 i samme periode. “Derfor lukker vi i Belfast, men fastholder call centre i Manchester og Newcastle, ” siger direktøren til bladet.



En række afskedigelser af personale venter i samme anledning.

Skrevet af