USA er blevet en klar Profil

Europa er størst destination for Profil, herefter følger USA og Canada. Og interessen er stor for de enorme lande – USA er så meget mere end ”bare” trekanten med New York, Florida og Californien.



”Det har været atypisk, at allerede fra efteråret har vi haft mange flere bookinger til USA for den kommende sommer, de rejsende har været tidligere ude. De tre største destinationer er stadig Florida, Californien og New York, men der kommer mange flere kør-selv bookinger, ,” siger turoperatørens produktions- og marketingschef, Anne Blaabjerg, til Take Off.



Profil Rejsers nye katalog for USA og Canada er netop udkommet – i 35.000 eksemplarer.



Med sine 84 sider er det på samme størrelse som sidste år. Men Caribien er røget ud, til fordel for mere om Canada og flere USA-produkter.

”Canada vil vokse, derfor har vi gjort mere ud af Canada samt øget tilbudene til USA med flere forslag til kør-selv. Og New Orleans er med i vores Dixieland-tur som også omfatter Elvis’ Memphis og country-musikkens hovedstad, Nashville, samt New England-staterne. Ligeledes laver vi en separat-folder med Icelandair om Minneapolis, hjemsted for USA’s største shoppingcenter, Mall of America,” siger Anne Blaabjerg.



Profil vil også i sit USA-program bruge Delta, som til maj åbner en fra København til verdens største lufthavn, Atlanta i sydstaten Georgia. Ellers flyves der til USA med SAS, KLM, Lufthansa og Icelandair.



De rejsende til USA udgøres af to store grupper, par og familier. For et par koster en rejse i 14 dage 10-20.000 kr. på kør-selv ferie i det vestlige USA. Beløbet dækker standardhotel samt dansk guidebog. Hertil kommer fly og bil, Profil bruger Avis og Hertz, sidstnævnte har markedets bedste navigationssystem, Never Lost.



HB

Skrevet af