Ung Rejs indfører alkoholpolitik



Billeder af unge på druk har sommeren igennem prydet avisernes forsider. Og rejsebureauet Ung Rejs, deres guiders – og gæsters – opførsler samt selskabets markedsføring har ført an i kampen om de lidet flatterende overskrifter. Men det skal være slut nu, mener Ung Rejs.



Som det første rejseselskab i Danmark har selskabet nu udarbejdet en alkoholpolitik for selskabets guider – og for deres gæster – efter at have måttet fyre to guider på grund af druk og efterfølgende blevet kritiseret af Alkoholpolitisk Landsråd og Forbrugerstyrelsen for sin markedsføring.



”Vi skal ikke være et sodavandsdiskotek, men vi ønsker, at vores gæster tager stilling. Vores gæsters sikkerhed og tryghed er det eneste, der virkelig betyder noget for os, ellers kan vi ikke skabe rammerne for den ultimative fest”, siger Ung Rejs’ direktør, John Tobiesen.



Den nye alkoholpolitik favner bredt. Gæsterne opfordres til at tage stilling til, hvor meget de vil drikke, og om de vil drikke overhovedet. Der er også lavet regler for hvor mange genstande, der må være inkluderet på selskabets arrangementer, hvor meget guiderne må drikke og ikke mindst hvordan man undgår gruppepres.



”Vi er en del af en ungdomskultur ligesom gymnasiefesterne, studieturene og de årlige musikfestivaler. Vi ved at de fleste af vores gæster drikker alkohol, når de går i byen, og at deres forhold til alkohol kan blive afgørende for deres liv fremadrettet.



Derfor har vi valgt at udforme en alkoholpolitik, som både henvender sig til vores guider og vores gæster”, siger John Tobiesen.


Skrevet af