Feststemning trods krise og askeskyer

Hvis der fortsat er krise i den danske rejsebranche, var den i hvert fald glemt for en stund i aftes på Crowne Plaza i Ørestaden, da Stand By fejrede uddelingen af en stribe priser for en god præstation over for kunderne i det forløbne år.

Alle sejl var sat til dels fra hotellets side. Dels for at vise, at en sådan opgave let lader sig klare, dels for at udviske begynderfejlene fra i fjor, da det spritnye hotel knap og nap var åbnet.  I aftes fungerede alt som man kan forvente af et internationalt hotel i den klasse, og dermed skabtes de bedst mulige rammer.

 

Adm. Direktør for Scandinavia Travel Media, Axel Chr. Rasmussen, kom i sin velkomst ind på det svære år i rejsebranchen. ”Det forløbne år har ikke været nogen dans på roser, selvom rejsebureaubranchen åbenbart har været i stand til at tilpasse sig og faktisk klaret sig godt til dato i år med en god trend den rigtige vej. Værre har det set ud for flyselskaber og hoteller med kriser og askeskyer.”

Der blev også skuet indad. ”Hos os på Stand By har vi i det sidste år været igennem en del turbulens.  Vi har af flere årsager været nede og vende, men er nu i gang med en turn around, som skrider godt frem. Økonomien er ved at være på plads.

Stand By Nordic har fået et nyt look, mere magasin-og læsevenligt med chefredaktør Anne Orholt ved roret, og er sammen med vore fem hjemmesider i Skandinavien og Baltikum baseret på en ny og mere åben dialog med rejsebranchen. Vi har mange spændende ting på beddingen. Også i det baltiske område, hvor Baltic Stand By er i gang med ny ledelse.”

Chefredaktør Anne Orholt nævnte i sin velkomst, ”at når man får en opfordring til at være med til at relancere rejsebranchens ældste og mest velrenommerede magasiner og websites Take Off og Stand By, da er det en opgave, som man simpelthen ikke kan sige nej til.”
Derfor var hun også særlig glad for at præsentere bladets oktober udgave efter en tiltrængt ansigtsløftning. ”Vi vil hele tiden leve op til forventninger, man kan stille det største og vigtigste rejsebrancheblad i Norden,” fastlog hun.

Så var vejen banet for aftenens vært, Jes Dorph-Pedersen, og en stor samling af kuverter med vindernavne med tilhørende diplomer, masser af spænding -tilsat trommehvirvler fra orkestret.

Der var loyalt hyldest fra aftenens gæster til alle prisvindere, og måske især til bedste passagerrederi, Færgeselskabet Læsø, som ved hjælp af mange forbrugerstemmer til alles overraskelse sejlede ind på førstepladsen. Og dem skal man ikke tage fejl af. Her er rent, god service og servering af både jomfruhummer og pommesfrittes. Prøv det, inden for mange får samme ide, og både transport og øen bliver overrendt, lød det fra vinderen.

Undervejs havde aftens gæst på scenen, livsstileksperten Christine Feldthaus, med sin kendte humor og skarpe replik sat et helt anderledes fokus på rejsebranchen i fremtiden.  Bliver det virkelig sådan? ”Jeg uddyber det gerne, når vi får mere tid, ” lovede hun. Det bør hun få mulighed for.

Læs mere om den store aften i næste nummer af Stand By Nordic.

 

Skrevet af Ejvind Olesen

Feststemning trods krise og askeskyer

Hvis der fortsat er krise i den danske rejsebranche, var den i hvert fald glemt for en stund i aftes på Crowne Plaza i Ørestaden, da Stand By fejrede uddelingen af en stribe priser for en god præstation over for kunderne i det forløbne år.

Alle sejl var sat til dels fra hotellets side. Dels for at vise, at en sådan opgave let lader sig klare, dels for at udviske begynderfejlene fra i fjor, da det spritnye hotel knap og nap var åbnet.  I aftes fungerede alt som man kan forvente af et internationalt hotel i den klasse, og dermed skabtes de bedst mulige rammer.

 

Adm. direktør for Scandinavia Travel Media, Axel Chr. Rasmussen, kom i sin velkomst ind på det svære år i rejsebranchen:

 

”Det forløbne år har ikke været nogen dans på roser, selv om rejsebureaubranchen åbenbart har været i stand til at tilpasse sig og faktisk klaret sig godt til dato i år med en god trend den rigtige vej. Værre har det set ud for flyselskaber og hoteller med kriser og askeskyer.”

 

”Hos os på Stand By har vi i det seneste år været igennem en del turbulens.  Vi har af flere årsager været nede og vende, men er nu i gang med en turnaround, som skrider godt frem. Økonomien er ved at være på plads”.

”Stand By Nordic har fået et nyt look, mere magasin-og læsevenligt med chefredaktør Anne Orholt ved roret og er sammen med vore fem hjemmesider i Skandinavien og Baltikum baseret på en ny og mere åben dialog med rejsebranchen. Vi har mange spændende ting på beddingen. Også i det baltiske område, hvor Baltic Stand By er i gang med ny ledelse.”

Chefredaktør Anne Orholt nævnte i sin velkomst, ”at når man får en opfordring til at være med til at relancere rejsebranchens ældste og mest velrenommerede magasiner og websites Take Off og Stand By, da er det en opgave, som man simpelthen ikke kan sige nej til.”

Derfor var hun også særlig glad for at præsentere bladets oktober udgave efter en tiltrængt ansigtsløftning. ”Vi vil hele tiden leve op til forventninger, man kan stille det største og vigtigste rejsebrancheblad i Norden,” fastlog hun.

Så var vejen banet for aftenens vært, Jes Dorph-Pedersen, og en stor samling af kuverter med vindernavne med tilhørende diplomer, masser af spænding -tilsat trommehvirvler fra orkestret.

Der var loyal hyldest fra aftenens gæster til alle prisvindere, og måske især til bedste passagerrederi, Færgeselskabet Læsø, som ved hjælp af mange forbrugerstemmer til alles overraskelse sejlede ind på førstepladsen. Og dem skal man ikke tage fejl af. Her er rent, god service og servering af både hamburgere og pommes frittes. Prøv det, inden for mange får samme idé og både transport og øen bliver overrendt, lød det fra vinderen.


Undervejs havde aftens gæst på scenen, livsstileksperten Christine Feldthaus, med sin kendte humor og skarpe replik sat et helt anderledes fokus på rejsebranchen i fremtiden.  Bliver det virkelig sådan? ”Jeg uddyber det gerne, når vi får mere tid, ” lovede hun. Det bør hun få mulighed for.

Læs mere om den store aften i næste måneds udgave af Stand By Nordic.

Skrevet af Ejvind Olesen

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.