Hotelkæde går forrest i kamp for at redde liv

I en branche, som sælger tryghed til gæsterne, er et hjertestopsberedskab en naturlig ting. Derfor har Comwell-kæden investeret i mindst én hjertestarter på hvert af sine 12 hoteller.

Det oplyste personalechef Lotte Marie Roesgaard torsdag på et seminar om hjertestop på Den Amerikanske Ambassade i København.



”Heldigvis har vi ikke haft brug for en hjertestarter endnu, men det er betryggende både for gæster og personale, at beredskabet er på plads,” siger Lotte Marie Roesgaard og understreger, at der er tradition for, at Comwells medarbejdere gennemgår førstehjælpsuddannelsen.



Hvert år rammes mere end 3.500 danskere af hjertestop uden for hospitalerne. Kun 6,5 pct. overlever. Denne kedelige statistik forsøger Dansk Røde Kors og Cardiac Science at vende ved at gøre førstehjælp til en integreret del af virksomhedernes sociale ansvar.



Fred

Skrevet af