Iberia opsiger syv ansatte og lukker callcenter

Iberia har opsagt sine syv ansatte i Danmark på det spanske flyselskabs nordiske callcenter i København med direkte kundesalg. Fra juni overføres denne funktion til Oneworld-medlemmets europæiske callcenter i Madrid, hvortil privat nordiske rejsende fremover skal ringe.



”For to år siden lukkede vi vores kontorer i Oslo og Stockholm og flyttede styringen af Iberia i Norden og Baltikum her til København. Vi har været eneste europæiske callcenter udenfor Madrid, men har fået besked på, at denne funktion nu skal overflyttes til Madrid. Det er jeg den første til at beklage, for det er syv afsindig gode og dygtige sælgere, vi nu må sige farvel til,” siger regionschef for Iberia, Charlotte Højsteen, til Take Off. Efter opsigelsen af de syv ansatte vil Iberia have 20 ansatte i Danmark og otte til at dække flyselskabets interesser i resten af regionen.



MÆRKER KONKURRENCEN




Det øgede antal flyvninger fra Danmark fra Maersk Air, SAS, SAS’ lavprisselskab Snowflake og dets datterselskab Spanair samt Sterling mærkes af Iberia.




”Vi taber markedsandele på fx. Alicante og Malaga, til gengæld ligger vores bookinger for de kommende tre måneder generelt over samme tid sidste år. Det er ikke mindst Mellem- og Sydamerika, der sælger godt. Der er kommet en øget interesse for spansk, sproget, salsa osv. Rejsebureauerne sælger mange eventyrrejser til Mellem- og Sydamerika – alene i disse to områder har Iberia 22 destinationer og dermed største operatør mellem Europa og Mellem- og Sydamerika,” siger Charlotte Højsteen.

Skrevet af