Flere hoveder ruller

Yderligere to medarbejdere i Visit Denmark er stoppet og nu har reklamebureauet Uncle Grey opsagt samarbejdet med VisitDenmark, oplyser borsen.dk.

Bureaubiz skriver, at de to medarbejdere stod som ledere afafdelingen i VisitDenmark, der skulle udvikle nye medier. Også reklamebureauet, der tog sig af Visit Denmarks budget for virale medier, Grey København, har opsagt samarbejdet, hvilket bekræftes af bureauets adm. direktør Peter Ferslew. Til Stand By siger Ferslew, at ”der forelå en række ideer og manuskripter, som meget hurtigt kunne sættes i værk efter den første film”. Og han tilføjer: ”Man kan jo tydeligt i filmen se at kampagnen er tænkt som hurtig, det vil sige at man uden problemer i løbet af få timer ville kunne have skabt en ny film og lægge den ud”. ”Men det skete ikke, selvom vi var i dialog VisitDenmark”, understreger Grey-direktøren. Peter Ferslew tager i øvrigt virakken om den første film med ro: ”Vi lagde op til en spændende kampagne, som desværre måtte lukkes ned – nok af politiske grunde”.

Direktør Geir Aasgaard Hansen og funktionschef Jacob Trampe Broch i afdelingen for tværnational markedsføring i VisitDenmark er de fratrådte hos VisitDenmark.

 

Bestyrelsesformand i VisitDenmark, Georg Sørensen, bekræfter fratrædelserne, men ønsker ikke at kommentere yderligere. Fire andre medarbejdere overtager indtil videre de fratrådtes opgaver. De fire er direktør Lars Erik Jønsson, funktionschef Eva Thybo og marketingkoordinatorerne Linda Lerdorf og Signe Di Liberto.

Skrevet af Flemming Juul og Klaus Givskov