Flere turistreklamer ved motorvejene

brune-skilteDe brune skilte, der reklamerer for seværdigheder, har siden 2011 været et forsøg. Det har været en succes, så nu bliver de permanente og der kommer flere af dem – og der er rift om at få ét.

”Vi har over 170 medlemmer, og jeg forestiller mig, at over 170 vil forsøge at få deres eget skilt”, siger Frank Allan Rasmussen, formand for organisationen Danske Museer til dr.dk.

Djurs Sommerland blev forbigået i 2011 på grund af afstanden til motorvejen, men prøver igen at få et skilt: ”Analyser med baggrund i forsøgsordningen viser, at skiltene har en effekt – både med at vise vej for turisterne og ved at skabe opmærksomhed”, siger direktør Henrik Nielsen, der håber, at sommerlandet kan få dispensation fra afstanden.

Hos hjuldamperen Hjejlen i Silkeborg tror man også, at et turistskilt vil gavne forretningen, lyder det fra bestyrelsesformand Jens Nedergaard.

”Selv om det ikke skal ende i en ren skilteskov langs motorvejen, så er de brune skilte centrale for at lokke kunder til”, siger Frank Allan Rasmussen fra Danske Museer: ”Det er en helt afgørende faktor, at vi kan få lov til at reklamere for, at vi har gode varer på hylderne og hvor de ligger”.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.