Flypassagerer sætter pris på gennemsigtighed

De hollandske forbrugere har kåret KLM’s lavprisselskab Transavia til bedste sted på nettet at købe flybilletter – Transavia.coms gennemsigtige priser er en vigtig grund til, at selskabet fik prisen, oplyser selskabet.

 

Transavia modtog de hollandske forbrugeres pris for bedste flybillet-webshop på baggrund af en stor, årlig internetafstemning.

 

”Udover brugervenlighed er troværdighed og gennemsigtighed to af de vigtigste parametre for forbrugerne på internettet – specielt når det gælder flyselskaber, hvor skjulte gebyrer på nettet er hverdagskost. Uden troværdighed forsvinder vores tillid som forbrugere – og vi køber ikke fra nogen, vi ikke stoler på,” siger professor Niels Bjørn-Andersen, ekspert i internethandel ved Copenhagen Business School, i pressemeddelelse fra Transavia.

 

Forbrugerprisen uddeles af hollandsk forbrugerorganisation for internethandel, thuiswinkel. Det er anden gang på tre år, Transavia modtager prisen.

 

”Thuiswinkel-prisen er meget vigtig for os. Vi vil gerne vise, at det er muligt at kombinere god service og billige priser med en gennemsigtig prisstruktur. Derfor tilføjer Transavia ingen ekstra gebyrer eller skjulte afgifter ved booking af flybilletter,” siger Norbert Zoet, vicedirektør i Transavia.

 

Forleden fejrede Transavia i øvrigt, at selskabet har haft en halv million passagerer på sine danske ruter siden lavprisselskabet rykkede ind i Københavns Lufthavn i kølvandet på Sterlings konkurs i slutningen af 2008.
Sidste år var Transavia med 374.000 passagerer 8. største flyselskab i Københavns Lufthavn.

 

Skrevet af Redaktionen