Flyselskaber har langsomme hjemmesider

I forhold til andre brancher har flyselskaberne en formidabel tilgængelighed på 99,86%. Til gengæld kæmper branchen med stigende svartider – den tid, det tager at få vist hjemmesiden på kundens skærm. Det kan ifølge svartidsekspert Jesper Helbrandt fra Digicure udvikle sig til et problem.

 

Flyselskabers tilgængelighed har ligget meget tæt på 100% de sidste tre år med henholdsvis 99,81% i 2010, 99,82% i 2011 og 99,86% i 2012. Til gengæld kæmper de med stigende svartider fra 1,50 sekunder i 2010 over 2,21 sekunder i 2011 til 2,32 sekunder i år. En svartid på seks sekunder hos Icelandair er ifølge direktør Jesper Helbrandt uhørt langsomt.

 

”Fem sekunder på nettet føles rigtig længe og er dårlig kundebetjening, der kan give bagslag i form af flere utilfredse kunder, som i sidste ende kan vælge et andet selskab,” siger han.

 

Generelt bør svartider ikke overstige to sekunder, hvilket halvdelen af de 16 målte flyselskaber holder sig under. To selskaber er hurtigere end et sekund om at svare med Norwegian som det hurtigste.

 

I den tunge ende ligger for tredje år i træk British Airways, Continental, Finnair og med Icelandair på sidstepladsen.

Skrevet af Flemming Juul