Forbedret distributionsaftale mellem Amadeus og Easyjet

”I de senere år har Easyjet haft succes på det europæiske marked for forretningsrejsende. Vi havde en million flere forretningsrejsende i fjor end året før, og de udgør nu over ni millioner om året,” siger Catherine Lynn, forretningsområdechef for kunder og indtægter hos Easyjet, og tilføjer:

”Nu vil flere agenter og købere af forretningsrejser kunne booke rejser med os.”

 

Hos Amadeus steg antallet af bookinger til lavprisselskaberne 18 pct. på årsbasis i 3. kvartal hos de rejsebureauer, som bruger Amadeus. Væksten ligger på linje med den seneste udvikling baseret på tal fra september, som viste en årlig stigning på 20 pct.

 

I år har Amadeus forbedret adgangen til indholdet hos yderligere ni lavpris- og hybridflyselskaber. Dermed kan der nu bookes rejser hos 70 lavprisselskaber gennem Amadeus.

Skrevet af redaktionen

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.