TUI Blue Village Atlantica Aegean Park. (Foto: TUI | PR)

Foretager ændringer efter danske tilbagemeldinger

Både faciliteter og aktiviteter på tre af TUI’s hoteller er blevet tilpasset som følge af en række tilbagemeldinger fra danske gæster. Flere hoteller kan desuden blive ændret i fremtiden, lyder det.

Flere kunder med dansk pas står på ønskesedlen hos TUI, og som et middel til at tiltrække de danske rejsende har charterarrangøren tilpasset både tre hoteller samt en række af de udbudte aktiviteter sådan, at de i højere grad flugter med danskernes ønsker og behov.

TUI oplyser, at afslapning og nærvær er to af de gennemgående temaer, der præger en del af de tilbagemeldinger, som man har fået fra selskabets danske kunder, og forslagene er blevet omsat til konkrete forandringer.

Indtil videre har man på den baggrund foretaget ændringer på tre hoteller, der er placeret i henholdsvis Grækenland, Tyrkiet og på Cypern. De vil fremadrettet blive markedsført under et samlet varemærke til de kunder, som TUI mener, at et ophold på et nordisk tilpasset hotel vil appellere til.

Øger udvalget
Tommy Serban, der er kommerciel direktør hos TUI i Norden, sætter ord på nogle af de forandringer, som feedbacken fra de danske chartergæster har ført til.

”Vi ved, at vores danske gæster værdsætter, at der er god plads på hotellerne. Der er derfor store pools, så ingen behøver at ligge klos op ad hinanden. Man vælger selv, om frokosten skal spises i hovedrestauranten eller under åben himmel i poolbaren. Der findes flere loungeområder, hvor hele selskabet kan slappe af.”

En del af de adspurgte udviste desuden også interesse for træning og andre aktiviteter. Derfor har man planer om at øge antallet af eksempelvis vandsportsgrene, der kan dyrkes på destinationerne, ligesom det også skal være muligt at spille teqball, som er en kombination af fodbold og bordtennis.

Overvejer at tilpasse flere hoteller
Tilbagemeldingerne har ligeledes resulteret i, at der også er blevet fjernet i hvert fald en aktivitet. De viste nemlig at den babyklub, hvor familiernes alleryngste medlemmer kunne blive passet, ikke var et hit blandt gæsterne, og derfor er den nu blevet droppet på de tre hoteller.

I stedet vil TUI koncentrere kræfterne om de børne- og ungdomsklubber, som gæster i alderen fra tre til 15 år kan deltage i, mens de opholder sig på hotellerne. Det skyldes, at man oplever, der fortsat er et marked for denne service hos kunderne.

”Noget af det vigtigste for specielt børnefamilierne er, at der er daglige aktiviteter for de små. Mor og far vil gerne kunne slappe af for sig selv i nogle timer, mens deres børn har det sjovt i trygge rammer sammen med vores guider og andre børn på hotellet,” udtaler Tommy Serban.

Det lyder desuden fra TUI, at selskabet er i færd med at overveje, hvorvidt flere hoteller skal tilpasses i henhold til tilbagemeldingerne fra de danske gæster.


Relaterede artikler:

Rabatter gav TUI ”stærkt utilfredsstillende resultat”

Danske bureauer roses som bedst til dyrevelfærd

Charterbranchen uenige om start på sommersalget