Forretningsfolk med lavprisfly

Regional general manager Thomas Haagensen fra easyJet mener, at krisetiderne giver selskabet yderligere mulighed for at kapre de forretningsrejsende. Det hænger blandt andet sammen med, at easyJet flyver til de centrale lufthavne til forskel fra flere lavpriskonkurrenter, samt at selskabet har mange afgange, hurtig boarding og fleksible billetter, skriver business.dk.

 

På lavprisselskabernes konference i København blev det klart, at selskaberne satser på denne kundegruppe, mens de hidtil har koncentreret sig om ferierejsende.

 

For eksempel oplyser Norwegian, at man skønner, at 40% af selskabets kunder er forretningsrejsende. Det har fået selskabet til at indføre fleksible billetter og sædereservation mod gebyr. Hertil kommer hyppige afgange og adgangen til transferforbindelser med andre af selskabets fly.

 

Adm. direktør Bjørn Kjos fra Norwegian understreger, at det er vigtigt med mange daglige forbindelser og nævner, at flere af de norske ruter først blev rentable, da antallet af afgange blev forøget.

 

Hos Cimber Sterling siger adm. direktør Jørgen Nielsen, at indenrigstrafikken er vigtigst med hensyn til erhvervsfolkene, men med det nye Cimber Sterling er det hensigten at sammenkæde indenrigstrafikken med de mange ruter til udlandet med selskabet selv eller med en samarbejdspartner.

Skrevet af Flemming Juul