Fortsat problemer med Rejsekortet

RejsekortFra februar kan man ikke længere købe klippekort til metro, tog og busser, men det elektroniske rejsekort er langt fra sluppet af med sine fødselsvanskeligheder, skriver Ekstra Bladet.

Avisen har fået indsigt i henvendelserne til Rejsekortets kundeservice fra juli til september i år. I den periode har 43.475 kontaktet kundeservice, fordi de har haft bøvl med kortet, eller fordi de mangler vejledning, skriver b.dk.

Seniorrådgiver Asta Ostrowski fra Forbrugerrådet siger til Ekstra Bladet: ”Hvis disse tal er korrekte, bekræfter det opfattelsen af, at brugerne oplever udbredte og talrige problemer med rejsekortet, der på mange måder er indrettet til ulempe for brugerne og til fordel for trafikselskaberne”.

Hun mener, at de ansvarlige selskaber og politikere skal gennemanalysere samtlige problemer med og tage initiativ til at få dem løst.

 

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.