Fremgang for Air France-KLM

På atlantruterne steg trafikken med 5,6% og kapaciteten med 1,7%. Load factor blev forbedret med 3,4 procentpoint til 90,3%.

 

Det europæiske rutenet havde en passagervækst på 3,8% mens kapaciteten steg med 5,6% på grund af etablering af baser i provinsen. Det førte til en nedgang i load factor med 1,3 procentpoint til 77,0%.

Skrevet af Flemming Juul

Fremgang for Air France-KLM

Det medførte, at selskabets load factor blev forbedret med 3,8 procentpoint til 82,5%

 

Passagertallet rundede 6,37 millioner og på ruterne over Atlanten steg passagertrafikken med 9,7% og kapaciteten med 2,5%, hvilket forbedrede load factor med 5,8 procentpoint til 88.2%. Til Asien var fremgangen 6,0% på baggrund af sidste års fald efter den japanske tsunami. Kapaciteten steg med 1,8% og load factor med 3,4 procentpoint til 86,7%.

 

Trafikken på det europæiske rutenet steg med 7,2% mens kapaciteten øgedes med 2,7%. Load factor var steg med 3,0 procentpoint til 71,9%.

Skrevet af Flemming Juul

Fremgang for Air France-KLM

Koncernen havde 6,8 millioner passagerer – en fremgang på 4,7%. RASK faldt en smule sammenlignet med august sidste år.

 

På atlantruterne steg trafikken med 10,7% og kapaciteten med 9,0%. Load factor steg med 1,3 procentpoint til 89,6%. på ruterne til Asien steg trafikken med ligeledes med 9,0% og kapaciteten med 7,3%.  Load factor blev 89,4% – en fremgang på 1,4 procentpoint. Til Japan faldt trafikken dog med 12% i forhold til august sidste år.

 

På Afrika og Mellemøsten var trafikken stort set stabil, mens trafikken på det europæiske rutenet havde en vækst på 5,1% mens kapaciteten steg med 4,2%. Load factor steg med 0,6 procentpoint til 78,1%.

Skrevet af Flemming Juul

Fremgang for Air France KLM

Samtidig steg kapaciteten med 6,1%, hvilket medførte et fald på 0,3 procentpoint i load factor til 83,9%. Kapacitetsvæksten hænger sammen med den gradvise overførsel af fly fra Martinair til KLM.

 

Passagertallet nåede op på 6,76 millioner – en stigning på 4,9%.

 

På ruterne til Amerika steg trafikken med 8,6% og kapaciteten med 7,8%. Load factor steg 0,7 point til 8,9%. På Asien voksede trafikken med 5,8% og med en kapacitet, der steg med 8,4%, faldt load factor med 2.2 point to 87,3%. 

 

Ruterne til Afrika og Mellemøsten var stort set uændrede, mens ruterne til Caribien og Det indiske Ocean havde en vækst i trafikken på 2,8% hvor kapaciteten steg 3,3% og load factor faldt med 0,4 point til 82,7%.

 

Det europæiske netværk havde en kapacitetsvækst på 7,4%, bl.a. på grund af åbningen af basen i Marseilles. Trafikken steg med 5,9%, og load factor faldt med 1,1 point til 75,7%.

Skrevet af Flemming Juul

Fremgang for Air France-KLM

Alligevel var selskabet i stand til at opretholde den trend, der har kunnet følges siden starten af selskabets regnskabsår med stiging i load factor og stigninger i enhedsomsætningen. Trafikken i september steg med 1,8% med en let reduceret kapacitet på 0,5%, hvilket førte til en vækst i load factor med 1,9 procentpoint til 83,8%. Antallet af passagerer steg til 6,3 millioner, en vækst på 1,5%. RASK havde en betydelig vækst på både business og economy og ruterne til Amerika havde et mindre fald på 0,5%, mens kapaciteten faldt med 1,8%, hvilket førte til en vækst i load factor med 1,2 procentpoint til 89,4%.  Trafikken til Asien steg med 3,3% mens kapaciteten steg med 1,6%, hvorefter load factor steg til 88,6%. Til Afrika og Mellemøsten steg trafikken med 4,9% med 1,9% kapacitetsvækst, som resulterede i en load factor på 79,6% På det europæiske rutenet var der en vækst på 1,0% trods aflysning af 1.300 flyvninger på grund af flyvelederstrejker. Kapaciteten faldt med 4,2%, hvilket førte til en rekord load factor for september på 76,4%, hvilket er en forøgelse med 4,0 procentpoint.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.