Samtidig steg kapaciteten med 6,1%, hvilket medførte et fald på 0,3 procentpoint i load factor til 83,9%. Kapacitetsvæksten hænger sammen med den gradvise overførsel af fly fra Martinair til KLM.
Passagertallet nåede op på 6,76 millioner – en stigning på 4,9%.
På ruterne til Amerika steg trafikken med 8,6% og kapaciteten med 7,8%. Load factor steg 0,7 point til 8,9%. På Asien voksede trafikken med 5,8% og med en kapacitet, der steg med 8,4%, faldt load factor med 2.2 point to 87,3%.
Ruterne til Afrika og Mellemøsten var stort set uændrede, mens ruterne til Caribien og Det indiske Ocean havde en vækst i trafikken på 2,8% hvor kapaciteten steg 3,3% og load factor faldt med 0,4 point til 82,7%.
Det europæiske netværk havde en kapacitetsvækst på 7,4%, bl.a. på grund af åbningen af basen i Marseilles. Trafikken steg med 5,9%, og load factor faldt med 1,1 point til 75,7%.
Skrevet af Flemming Juul