FLYSELSKABER: Lufthansa-ejede Germanwings supplerer sit eksisterende billetudbud i Amadeus med reservationssystemets’ Light Ticketing-løsning.
En ny aftale mellem Germanwings og Amadeus gør det muligt for flyselskabet at distribuere alle billettyper og de mest efterspurgte tillægstjenester via rejsebureaukanalen.
Tidligere udbød Germanwings et begrænset udvalg af sine billetter via Amadeus’ rejsebureaupartnere gennem traditionelt billetsalg. Takket være den nye aftale, den første af sin art i branchen, bliver flyselskabet det første i verden, der kan tilbyde både fuld billettering og den nye løsning Amadeus Light Ticketing, og dermed gør selskabet det muligt for rejsebureauerne at booke hele sit billetudbud, oplyser Amadeus og tilføjer: Light icketing gør det muligt for agenter at booke lavpris- og hybridflyselskaber gennem præcis den samme bookingproces som traditionelle flyselskaber.
”Det er glædeligt at styrke vores eksisterende forhold til Germanwings ved at give rejsebureauerne et heldækkende tilbud,” siger Holger Taubmann, Senior Vice President, Distribution, hos Amadeus, og tilføjer:
”Vi kan se, at et stigende antal lavpris- og hybridflyselskaber distribuerer deres flypriser og tillægstjenester gennem vores globale netværk af rejsebureauer. Dermed får flyselskaberne adgang til kundesegmenter som forretningsrejsende og kan tilbyde passagerer valgmuligheder, værdi og muligheden for at tilpasse deres rejser via samme bookingflow som traditionelle flyselskaber.”
Fra september i år får rejsebureauer adgang til Germanwings billetudbud i budget-, standard- og komfortklassen, point-to-point-flyvninger og flyvninger, der omfatter flere flyselskaber, samt et større udbud af valgfrie tillægstjenester.
Germanwings og over 70 lavprisflyselskaber distribuerer deres indhold via Amadeus GDS.