Globale konferencer via Facebook

Det er et nyudviklet koncept, som via sociale medier kan internationalisere konferencer og events, så de kan følges direkte af målgrupper rundt om i verden. Konceptet lyder navnet Social Media Lounge og via medier som Facebook og Twitter, kan konferencer og events nå ud til nationale og internationale kontorer, forhandlere, aktionærer og kunder via virksomhedens Facebook-side.

 

Martin Roulund Jakobsen, der har udviklet konceptet, er Social Media and Marketing Manager hos Crowne Plaza Copenhagen Towers. Han fortæller, at produktet er en pakkeløsning, der inkluderer alle aspekter fra etablering af teknisk platform til projektledelse, og hvis kunden ikke har sin egen Facebook-side, så kan Crowne Plaza stille en sådan til rådighed.

 

Crowne Plazas Social Media Lounge er et nyt lounge-område på hotellet. Her kan gæsterne i det daglige følge med i aktiviteterne på de opsatte TV- skærme. Det er også muligt for gæsterne at deltage aktivt med f.eks. at dele egne oplevelser via Crowne Plazas facebook-side. I forbindelse med events vil lounge-området blive indrettet som et centralt medieområde, hvorfra der kan sendes live via sociale medier. Det nye koncept præsenteres officielt den 21. juni.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.