GSA-bureau får ny kommunikationsmedarbejder

General Sales Agent-bureauet Atlantic Link, har fra august ansat Charlotte Brendstrup Simonsen (foto), som ny PR & kommunikationsmedarbejder.
Hun afløser Inge Als Johnsen, der efter to år hos Atlantic Links vender tilbage til det politiske liv som kommunikationskonsulent på Christiansborg.

 
Karin Gert Nielsen, direktør i Atlantic Link påpeger, at Atlantic Link er et af de få nordiske GSA-bureauer, som tilbyder sine kunder professionel PR og kommunikation. Bureauet har to kommunikationsmedarbejdere.

 

Charlotte Brendstrup Simonsen bliver ansvarlig for udvikling af presse- og PR aktiviteter for Atlantic Links kunder. Hun er Cand. Merc. i Marketing Communication Management fra Copenhagen Business School. Udover en kommunikationsfaglig baggrund med speciale i ”place branding,” har hun flere års erfaring med destinationsmarkedsføring og turismeudvikling, senest som international marketingkoordinator hos VisitDenmark.

 

Før det var Charlotte Simonsen ansat som forskningsmedarbejder på Center for Tourism and Culture Management på Copenhagen Business School og har tidligere arbejdet med strategisk kommunikation i konsulent- og reklamebranchen.

 
Atlantic Link, repræsenterer og markedsfører destinationer som Californien, Solvang, de tidligere Danskvestindiske Øer, Bloomington i Minnesota med USA’s største indkøbscenter – Mall of America, og luksus hotelkæder som Kimpton Hotels (USA), Sandals & Beaches (De Caribiske øer) samt Veranda Resort & Heritage Resorts (Mauritius), i de Nordiske lande

”Det er noget af det bedste, jeg har gjort, at ansætte en medarbejder, der kunne stave til PR. Halvdelen af vores arbejde er PR,” sagde Karin Gert Nielsen i seneste udgave af Take Off-Stolen i Stand By. Hun åbnede Atlantic Link i 2001.

 

"Der var 40, alle kvalificerede, ansøgere til det nye job hos os," siger Karin Gert Nielsen.

 

Skrevet af Henrik Baumgarten