Historisk resultat for Nazar

Kemal Yamanlar.

Rejsearrangøren, der er TUI-koncernens specialist i luksusrejser for børnefamilier, kommer ud af regnskabsåret 2011/2012 med et rekordresultat på 63 millioner kroner før skat og en resultatmarginal på 12,6%.

”Det er et historisk resultat ikke blot for Nazar, men måske også for branchen,” mener Nazars adm. direktør, Kemal Yamanlar. ”Vores forretningsmodel med unikke produkter og høj service er igen i år årsag til vores succes.”

Selv om Nazar har set sit antal af gæster reduceret fra ca. 90.000 i 2011 til ca. 84.000 i 2012, er omsætningen forblevet stabil på ca. 500 millioner kroner. Nazar har i årets løb flere gange slået sine egne salgsrekorder, og Kemal Yamanlar kan se tilbage på sommeren 2012 som en af de stærkeste nogensinde.

”Det er tydeligt at se, at vores gæster sætter pris på, at vi på Nazar tilbyder rejser, der er 100% All Inclusive, og hvor vi tilbyder en omfattende skandinavisk guideservice med egne børne- og ungdomsklubber. Eksempelvis har vores svømmeskole slået alle rekorder.”

Nazars egne hoteller, hvor skandinaviske børneklubber, ungdomsklubber og svømmeskoler er inkluderet i prisen, har ifølge Kemal Yamanlar en stor del af æren for årets succes. Omkring 50% af Nazars gæster rejser til disse hoteller.