Hjælper mod avisernes madanmeldere

”Vi hverken kan eller vil acceptere, hvis stjerner eller kokkehuer bliver uddelt på baggrund af åbenlyse faktuelle fejl, eller fordi en madanmelder ser sig sur på en restaurant.”

 Derfor tilbyder Horesta nu sine medlemmer hjælp, hvis man føler sig urimeligt behandlet af en madanmelder, ” skriver organisationen til sine medlemmer.

Det sker på baggrund af, at Berlingske Tidendes madanmelder, Søren Frank, i en anmeldelse af Restaurant Jasmin i Charlottenlund har opført sig på en sådan måde, at selv hans egen chefredaktion har taget afstand. Søren Frank skosede restauranten, fordi de ikke ville servere øl til hans ledsagende søn på 17 år, fordi han ikke vidste, at man faktisk ikke må servere spiritus for unge under 18 år på en dansk restaurant.
Som uvenlig tak fik restauranten måske derfor en meget dårlig anmeldelsen med kun en enkelt stjerne.

Horesta vil i en sådan situation gerne give gode råd om, hvordan man kommer videre

 

 

Skrevet af redaktionen