Horesta glad for ny taxa-system

københavns lufthavn  Taxa ManagementLUFTHAVNE: Medlemmer af hotelbranchens arbejdsgiverforening får jævnligt klager fra gæster, som har haft dårlige taxa-oplevelser i København. Derfor ser Horesta gevinster for turismen, når Københavns Lufthavne nu sender taxakørslen i udbud.

Horesta er tilfreds med en melding fra Københavns Lufthavn om at sende taxature for 650 mio. kr. årligt i udbud: ”Med dette griber lufthavnen fat om tøjlerne på taxakørslen. Fremover kan lufthavnen stille klare krav til serviceniveauet i de taxaer, som fragter hundredtusindvis af turister til og fra hovedstaden,” siger adm. direktør i Horesta, Katia K. Østergaard.

”For rigtig mange af vores udenlandske besøgende er taxaerne det første og sidste møde med Danmark. Uanset hvor god service turisterne oplever på hoteller, restauranter, i konferencecentre eller på attraktioner, er det helhedsoplevelsen, der tæller. Derfor er vi meget optaget af at sikre turisterne en service på højeste niveau, fra de lander, til de letter.”

”Det er afgørende, at vi har lufthavn, taxabranchen, stormagasiner og selvfølgelig hoteller, restauranter og attraktioner under ét tag. Det handler om at tænke i turistens samlede oplevelse af service i Danmark. Vi vil gerne skabe en ny servicekultur, hvor medarbejderne giver mere af sig selv og engagere sig endnu mere i at skabe gode oplevelser.”

Hvis Københavns Lufthavn skal have plads til fortsat at vokse, skal der styr på de ofte meget lange taxi-køer ved lufthavnen. Derfor sender lufthavnen nu taxiture til en værdi af 650 mio. kr. i udbud for at få indført et Taxa Management system, oplyste lufthavnen forleden.