Hotel-hjemmeside relanceres

Scandics hotel-hjemmeside har ca. 8,6 millioner besøgende om året. På trods af at andelen af on-line bookinger stiger med mere end 50% om året, er andelen fortsat begrænset til blot 10% af den samlede omsætning. For at sætte fart i on-line bookingerne relancerer hotelkæden nu sin hjemmeside med forenklet funktionalitet og med fokus på relevant og rejserelateret information.
“Vi har fokuseret på at gøre det lettere for tilbagevendende forretningsrejsende at bestille ved at forkorte bestillingsprocessen væsentligt,” siger Johan Michelson, marketingdirektør Scandic. “Hjemmesiden er den i særklasse vigtigste markedsførings- og bookingkanal for os, da vi hurtigt kan kommunikere med vores gæster, samtidig med at det er omkostningseffektivt”.

En anden forbedring er den generelle virksomhedsinformation, som er beregnet til gæster, andre personer hotelinteresse, investorer, studerende og journalister, som søger efter mere information om Scandic.

“Siden adskillelsen fra Hilton for snart et år siden er efterspørgslen efter generel virksomhedsinformation steget eksplosivt, ikke mindst fordi vi befinder os i en kraftig ekspansionsfase,” slutter Johan Michelson.

Skrevet af