Best Western er klar til at rulle nyt varemærke ud i Skandinavien, om end navnet på det nye ”brand” vil virke lidt specielt i Danmark… Målet er 50 af de nye hoteller på det skandinaviske marked i nær fremtid.
Under det nye varemærke Sure Hotel, der nok giver mere mening på engelsk-talende markeder, vil Best Western-kæden tilbyde hoteller med ”høj individualitet, samtidig med at de kan bruge den store kædes bookingsystem og loyalitetsprogram.
Målsætningen er at blive Skandinaviens førende hotelvaremærke i mellemklassen ved at tilbyde en ny kategori af personlige og privatejede hoteller, med den større kædes fordele,” heddet det fra Best Western.
Sure Hotel-varemærket blev lanceret i slutningen af sidste år på det amerikanske marked – over 100 hoteller er i pipelinen for at åbne den nærmeste fremtid.
I oktober lanceres de første Sure Hotel hoteller i Skandinavien, når Hotel Esplanade i Stockholm, Frimurarehotellet i Kalmar, Tylebäck Hotell & Konferens i Halmstad, Hotell Roslagen i Norrtälje, Motell Lagan i Ljungby, Hotel Statt i Hässleholm, Hotell Hovs Hallar på Bjärehalvön og Hotel Savoy i Karlstad slutter sig til varemærket.
Der er endnu ingen meldinger om Sure Hoteller i Danmark.
Dialogen er i gang med et stort antal hoteller, målet er omkring 50 Sure Hoteller på det skandinaviske marked inden for nær fremtid, hedder det.
“Sure Hotel åbner op for flere hoteller i mellemklassen som opfylder Best Westerns’ signatur – personlige og privatejede hoteller,”, siger Johan Kukacka, adm. direktør for Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien.
Sure Hotel distribueres på Best Westerns platforme og inkluderes i loyalitetsprogrammet Best Western Rewards. Udover loyalitetsprogrammet modtager hotellerne også support indenfor distribution, salg, markedsføring og indkøb fra Best Westerns netværk samt aftaler med indkøbsorganisationen Nores.
Best Western Hotels & Resorts tæller 130 hoteller i Danmark, Norge og Sverige. På verdensplan har Best Western Hotels over 4.000 hoteller i mere end 100 lande.