Hoteller går glip af milliarder

Direktør Leon Birdi fra Hotelbooster har i 10 år arbejdet med danske hoteller for at øge deres omsætning og overraskes fortsat over manglende fokus på mersalg.

 

“Det handler for hotellerne om at ændre det, man kan tjene flere penge på. De sidder på en guldgrube med en gennemstrømning af købevillige kunder,” siger Leon Birdi.

 

“Mange hotelmedarbejdere bør se mersalg som service for gæsten og en måde at øge indtjeningen på,” siger han. Hans erfaring er, at et hotel ved en målrettet indsats kan flytte 5% af omsætningen til bundlinjen.

Skrevet af Henrik Baumgarten

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.