Hoteller henter gebyrtricks i flyselskaber

Ifølge Ole Stouby fra travelmarket.dk gælder det derfor om at fremstå med så lave priser som muligt, hvorefter man siden kan tilbyde gæsterne forskellige tilkøb, skriver business.dk.

 

I dag oplever hotelgæsterne for eksempel, at morgenmaden, som tidligere var inkluderet i værelsesprisen, nu skal betales separat, såvel som brug af hotellets parkeringsplads meget vel kan koste ekstra.

 

Gæsterne risikerer at skulle betale for eksempel ’energigebyr’ for brug af elektricitet, rengøringsgebyr for værelset, gebyr for hurtig indtjekning og gebyr for senere udtjekning.

 

Jurist Mads Mølgaard Braüner fra  Forbrugerrådet siger, at det er forkert at gæsterne bliver overraskede, når de skal betale en masse tillæg og gebyrer oven i basisprisen. Kunderne skal have reel mulighed for at sammenligne, mener han.

 

Modsat mener adm. direktør Dorte Krak fra Arp-Hansen Group, at fleksible priser er med til at give bedre service. Hun spørger blandt andet, om det er rimeligt, at kunder der blot ønsker en kop kaffe om morgenen skal betale for en fuld morgenmad inkluderet i prisen?

Skrevet af Flemming Juul