Hotelpriser til Melodi Grand Prix OK

Arp-Hansens koncerndirektør, Dorte Krak, flankeret til venstre af Lars Pallisgaard og Jep Friis Egefjord.

Arp-Hansens koncerndirektør, Dorte Krak, flankeret til venstre af Lars Pallisgaard og Jep Friis Egefjord.

HOTELLER: ”Det er noget ævl når medier sammenligner prisen på hotelværelser i København i den nuværende lavsæson med prisen i højsæson-måneden maj, hvor der i år er Melodi Grand Prix i København,” siger koncernchef for Københavns største hotelkæde.

”Det er noget ævl. Jeg har svært ved at forstå regnestykket. Hvis man sammenligner med sidste gang, København var vært for det europæiske MGP i 2001, så har hovedstaden i mellemtiden fået dobbelt så mange hotelværelser. At sammenligne priser på hotelværelser netop nu, i den tungeste tid på året, med prisen på hotelværelser i maj, er at sammenligne æbler med pærer.” Det siger koncernchef for Københavns største hotelkæde, Arp-Hansen, Dorte Krak, til standby.dk

Arp-Hansen har ca. 3.200 hotelværelser i København, cirka 20 pct. af hotelkapaciteten.

To af kædens største hoteller skifter i denne tid direktør. Den hidtidige direktør på dets største hotel, Wake Up, Lars Pallisgaard, bliver nu direktør for koncernens snart nybyggede andet Wakeup-hotel i Borgergade, som åbner til sommer til en pris på næsten 500 mio. kr.

Lars Pallisgaard afløses af Jep Friis Egefjord, der i tre år har været direktør på kædens Grand Hotel. Imperial Hotels direktør, Robert Thomsen, bliver fremadrettet også direktør for Grand Hotel.

Arp-Hansen Hotel Group består af 11 hoteller i København. Wakeup Copenhagen i Borgergade – tæt på Kongens Nytorv – bliver nr. 12. Med det nye hotel på 498 værelser har koncernen 3.187 værelser i København.