Hvad kan man få for bonuspoint?

Den omtalte yacht har en værdi af 20,5 millioner kroner, men man kan også vælge regelmæssig levering af friske sokker, eller måske en islandsk hjónabandssæla-kage, skriver politiken.dk.

 

Det er det amerikanske konsulentfirma IdeaWorks, der har undersøgt bonusmarkedet hos 150 flyselskaber, og det overrasker ikke, at det er Etihad, der trækker med den dyreste præmie – en lystyacht på 68 fod. Til gengæld kræves det, at kunden har fløjet 2.345.000 miles. Hos Virgin Australia koster det 25.000.000 point at sikre sig en rejse med ’Virgin Galactic’ fra rumstationen i New Mexico. Kontantprisen er 1,16 millioner kroner.

Lufthansa Group er langt mere jordbúndet. Her kan man hente sine point ved at flyve med Lufthansa, Swiss og Austrian. Efter 21.000 miles sikrer kunden sig levering af tre par sokker i tre omgange med fire måneders interval. Et par Blacksocks koster Ifølge IdeaWorks 515 kroner.

Efter 177.000 miles med Air Canada, er kunden berettiget til en lædervest signeret af skuespiller George Clooney.

SAS omtales også i rapporten. For et bonusophold på et ishotel nord for polarcirklen og en tur med hundeslæde. I alt koster det 395.441 point, og ifølge IdeaWorks er værdien 10.000 kroner.

 

Hos SAS siger Per Møller Jensen, vicedirektør for brand, marketing og EuroBonus, yachter og rumrejser mest er en gimmick, selv om der er kunder, der har samlet tre millioner point. Kun de færreste kan nå det antal point, der  kræves for en Azimut-yacht, men Icelandair har et tilbud, hvor alle medlemmer af Saga Club kan deltage. Efter 650 miles kan de opnå en hjónabandssæla-kage, som har en værdi af 15 kroner. Det er en havregrynskage med rabarbersyltetøj.

Skrevet af Flemming Juul