Hver fjerde dansker undgår sociale medier

Flere danskere vælger at holde fri fra de sociale medier når de er på ferie. En undersøgelse fra momondo.dk viser, at 23% af danskerne undgår de sociale medier i ferien.

Flere danskere vælger at holde fri fra de sociale medier når de er på ferie. En undersøgelse fra momondo.dk viser, at 23% af danskerne undgår de sociale medier i ferien.

“Ferier giver os plads til at koble helt af – og ikke kun fra arbejdet. I dag fylder de sociale medier en del i hverdagen, og det kan stresse at skulle ‘være på’ hele tiden. Derfor kan det være befriende at slette Facebook eller Instagram app, mens man er på ferie og nyde tiden med dem omkring én,” siger Lasse Skole Hansen, momondos danske presseansvarlige.

Flere vælger at slukke helt for mobilen. Ifølge momondos undersøgelse slukker 18% deres mobil eller tablet, når de er på ferie, for at kunne slappe helt af.

Sammenligner vi os med vores nordiske naboer, så er Danmark det land, hvor flest vælger at undvære mobilen på ferien for at kunne slappe af. Nordmændene følger lige i hælene med 16%, mens vores svenske og finske naboer er mindre tilbøjelige til at slukke. momondos undersøgelse viser, at blot 12% svenskerne og finnerne slukker mobilen i ferien.

Ferie-blær er den nye trend

Londons bedste restaurant var en IT-joke

Rejseleder bortvist efter Facebook-chat

x

Læs Også

Airbnb overvejer eget flyselskab

Koncernchefen for Airbnb har luftet tanker om at Airbnb kunne oprette eget flyselskab – koncernens finansdirektør mener ikke det er en god ide.

Mezi.com falder i hænderne på American Express

Amerikanske Mezi.com, der har danske Johnny Thorsen i ledelsesgruppen, er blevet overtaget af American Express.

Sådan kan rejseindustrien forberede deres medarbejdere på fremtiden

DEBAT: Når kunstig intelligens udvikles og implementeres, skal det så bare erstatte dygtige medarbejdere, spørger direktør og konsulent Ole Mortensen i et debatindlæg.

Dansk firma øger fokus på digitalisering i hotelbranchen

En kapitalindsprøjtning i millionklassen fra ny investor skal hjælpe den danske virksomhed DigitalGuest videre ud på det globale marked med sin digitale gæstebog til hotelbranchen.

Airbnb øger sit fokus

Portalen skal fremover også inkludere boutique hoteller, bed&breakfast og high-end udlejning samt et bonusprogram.

Nummerpladen som brobillet

På både Storebælt og Øresund kan betalingen for turen klares via nummerpladen. Det kræver blot, at man på forhånd knytter sin nummerplade til betalingskortet.