Hvor skal vi hen i fremtiden?

Lars Thykier, der er direktør i Danmarks Rejsebureau Forening, nævner i den forbindelse, at for eksempel Albanien er godt på vej, mens der er overvejelser om, hvorvidt Libyen kan tiltrække danske ferierejsende. Han nævner desuden flere lande i det tidligere Jugoslavien, skriver jp.dk.

 

DRF-direktøren under sig i øvrigt over, at der ikke er større søgning på de baltiske lande, som klimamæssigt ikke lader de sydeuropæiske lande noget efter at ønske.

 

På de lidt større distancer er det ifølge Thykier lande som Georgien, der lyder interessant og Iran med sin helt unikke kultur, men også lande ved den arabiske golf, som Oman, Abu Dhabi og Qatar er interessante som nye feriemuligheder.

 

Også blandt charterarrangørerne går jagten på nye rejsemål. Her siger salgsdirektør Stig Elling fra Star Tour at han tror Albanien kan blive en destination i stil med Grækenland og Tyrkiet. Han tror også på en vækst for Libyen, men foreløbigt sender hans selskab mindre temagrupper til landet for at teste mulighederne.

 

Han kunne selv ønske sig tilbage til Libanon, når landet igen er i stand til at modtage turister i et vist omfang, mens han hverken betragter Iran eller Algeriet som aktuelle muligheder.

For at starte charterrejser til en destination kræves det ifølge Stig Elling, at sikkerheden er i orden og at man føler sig velkommen som turist. Desuden skal der være god dækning med hensyn til hospitaler og læger, før man arrangerer pakkerejser til en ny destination.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.