Iberias passagerer glemmer årligt 12.000 ting på flyene

iberia-ipad-staffHvert år glemmer Oneworld-medlemmets passagerer ca. 12.000 genstande på selskabets fly eller i loungerne. Ny service fra det spanske flyselskab skal hjælpe passagerer med at få deres glemte ejendele tilbage.

På selskabets hjemmeside kommer der nu et nyt tilbud – her opslås fotos af de glemte ting, hvorefter ejerne kan få dem tilbage ved bl.a. at oplyse på hvilken flyvning, de glemte deres ting. På hjemmesiden kan tingene ses under rubrikken ’Helpdesk’ og underrubrikken ’Lost and Found’.

Servicen gælder ikke kun Iberia, men også datterselskaberne Iberia Express, Iberia Regional/Air Nostrum. De glemte ting kan blive returneret med kurerservice.

Ikke mange flyselskaber tilbyder denne service, den er del af selskabets løbende program for at styrke sin kundeservice, siger Iberia.

For at få adgang til siden med ”lost and found” skal passageren indtaste navn og flynummer på den flyvning med Iberia, Iberia Express eller Iberia Regional Air Nostrum, hvor de har glemt deres ejendel.

Iberia har 90 destinationer i 36 lande. Oversøisk er det navnligt stort på Latinamerika fra dets hovedlufthavn

Madrid Barajas, hvor det bruger Terminal 4. Sammen med sit datterselskab, Iberia Express, og sin franchisepartner Iberia Regional/Air Nostrum udbyder Iberia-selskaberne i snit 600 daglige flyvninger.