
Fra venstre Islands ambassadør i Danmark, Sturla Sigurjonsson, Sigríður ”Sigga” Sveinsdóttir fra Icelandair, konferencechef Karitas Kjartansdottir fra Harpa og direktør Thorsteinn Örn Gudmundsson fra Meet in Reykjavik.
Reykjaviks Turistråd og Icelandair havde torsdag sammenkomst for den danske rejsebranche for at fortælle om Islands hovedstad som mulighed for MICE-arrangementer.
Island ligger sådan cirka midt mellem Europa og USA – det bruges nu som salgsargument for sagaøen som MICE-destination.
Den blå Lagune, hvalsafari, dykning, heste, snescootere, nordlyset, hesteridning, gejsere og vandfald. Listen er lang, når Island opremser sine aktiviteter som tillæg til landets MICE-udbud.
Torsdag aften havde Island indbudt rejsebranchen til information om landets potentiale på dette område. Det skete i den islandske ambassadørs embedsbolig på Frederiksberg.
Her fortalte Icelandair også om sine mange ruter fra Europa via Island til Nordamerika. Her betjener Icelandair fra foråret samlet 13 destinationer, de to seneste er canadiske Edmonton og Vancouver.

STANDBY.DK Nyt om rejser

