Japan National Tourism Organization skal fremover repræsenteres i Norden af Related, der skal stå for turistrådets nordiske PR-, marketing- og repræsentationsaktiviteter. Arkivpressefoto fra: Japan National Tourism Organization.

Japans Turistråd klar med ny nordisk repræsentant

Japan National Tourism Organization i samarbejde med det danske full service-bureau Related, der fremover skal stå for turistrådets PR-, marketing- og repræsentationsaktiviteter i Norden.

Fokus på samarbejdet mellem Japan National Tourism Organization, JNTO, og Related bliver blandt andet at øge kendskabet i Danmark, Norge, Sverige og Finland til Japans mange forskelligartede muligheder og rejseoplevelser.

”Japan har et helt unikt miks af en rig kultur og historie på den ene side – og moderne, futuristiske byer og teknologier på den anden. Den kombination finder man ikke mange steder i verden. Landet er verdenskendt for sin arkitektur, design og æstetik – og sin madkultur, der faktisk er på UNESCO’s verdensarvsliste,” siger Henrik Koch, direktør i Related, i en pressemeddelelse og tilføjer:

”Ligeledes har Japn en utroligt smuk og varieret natur og bjerge, der kan udforskes både til fods og på ski. Desuden er hovedstaden Tokyo flere gange kåret som en af verdens sikreste byer, ligesom det er den by i verden med flest Michelin-stjerner.”

Fokus på turoperatører og rejsebureauer
Japan National Tourism Organization fik sidste år kontrakt med GSA-bureauet Aviareps om nordisk repræsentation, men kontrakten med JNTO har været i nyt udbud, hvor Related løb med aftalen.

Related vil særligt fokusere på at øge kendskabet til Japan og destinationens mange muligheder blandt turoperatørerne og rejsebureauerne.

Samtidig skal PR- og markedsføringsaktiviteter åbne endnu flere nordiske rejsendes øjne for Japan som rejsemål, uanset om man elsker for eksempel gastronomi, kultur, natur, kunst, design, storbyferie eller afslapning – eller en blanding af det hele, lyder det fra Related.

Japan National Tourism Organization er en offentlig organisation, der promoverer Japan som rejsemål og MICE-destination. Tomohide Ichikawa, direktør for JNTO’s europæiske kontor i London, siger i pressemeddelelsen:

”Vi har de seneste år set en stigende interesse for Japan blandt nordiske rejsende. Derfor glæder vi os til sammen med Related at arbejde med at positionere Japan på det nordiske marked – og til igen at byde nordiske rejsende velkommende i Japan efter pandemien. Med Relateds store erfaring og ekspertise glæder vi os til at præsentere de nordiske rejsende for Japans mange muligheder.”

Related åbnede i 2003 og har kontorer i Aarhus og Stockholm. Bureauet har specialiseret sig i at markedsføre udenlandske destinationer på det nordiske marked. Bureauet håndterer PR-, kommunikations- og repræsentationsopgaver for internationale rejsemål på det danske, svenske, norske og finske marked. Kundelisten hos Related tæller turistrådene for Dubai, Flandern i Belgien, Geneve, Grindelwald i Schweiz, Irland, Maldiverne, Mallorca, Malta, Portugal, og The Great American West (Idaho, Montana, Wyoming, North Dakota og South Dakota).

Relaterede artikler:

Maldivernes turistråd vil øge sin nordiske synlighed

Qatar på jagt efter flere nordiske turister

Nyt PR-bureau målrettet dansk turisme