Karl Lagerfeld designer for Singapore-hotel

Hotel-Sofitel-So-Singapore-800x500Den berømte designer, 80-årige Karl Lagerfeld, har designet det nye emblem til Sofitel So Singapore. Emblemet kaldes “The Lion’s Seal”, løvens segl, og hylder fødslen af “Singa Pura”, løvebyen.

Lagerfeld har hentet inspiration fra savnet om prinsen fra Sumatra, der opdagede løvebyen. Løvens mod og værdighed går hånd i hånd med Sofitel So Singapores stræben efter at være den drivende kraft i Singapores lokale besøgsindustri.

”Singapore er Asiens kraftcenter. Min inspiration kommer fra den historie og udvikling, der gav byen navn. Løven har symboliseret mod, elegance og lederskab, emblemet genspejler disse egenskaber,” siger Karl Lagerfeld.

Karl Lagerfeld har også hentet inspiration fra selve hotelbygningen, en ikonisk nyklassisistisk bygning fra 1927, hvor Eastern Extension Telegraph Company tidligere lå. Bygningen, der blev fredet i 2000, ligger midt i forretningsdistriktet.

Hotellets gæster bliver omgivet af Karl Lagerfelds design på en række forskellige måder, f.eks. vil emblemet kunne ses på brevpapir, morgenkåber og dørhammer.

Med 3.600 hoteller og 460.000 værelser i 92 lande byder Accor rejsende velkommen inden for alle segmenter: luksus- og førsteklasseshoteller med Sofitel, Pullman, MGallery og Grand Mercure, mellemklassehoteller med Novotel, Suite Novotel, Mercure og Adagio og økonomiklassehoteller med ibis, og hotelF1. 170.000 medarbejdere. Mens Accor ikke mere er i Danmark, har kæden i Sverige 17 hoteller.