Frank Nordbjerg Olesen, der sidste efterår stoppede som salgschef for Norwegian i Danmark, er nyansat hos Sixt Biludlejning. Her skal han stå i spidsen for salgsafdelingen på B2B-markedet.
48-årige Frank Nordbjerg Olesen, der i går begyndte hos Sixt i Danmark, kommer fra Norwegian, hvor han i 11 år var salgschef i Danmark og en række andre lande. Før Norwegian havde han blandt andet 10 års erfaring fra SAS i funktioner inden for Key Account Management og Revenue Management.
Lasse Barsholm, administrerende direktør for Sixt Biludlejning i Danmark, siger i en pressemeddelelse: ”Hos Sixt er vores ambition at tiltrække og fastholde kunder ved blandt andet at tilbyde fleksible mobilitetsløsninger til det danske erhvervsliv, hvor forandringer gør det sværere at forudsige virksomhedens flådebehov 36 måneder frem.
At lykkes på dette marked kræver en stærk salgsprofil, hvorfor vi er glade for at tiltrække en kapacitet som Frank.”
Sixt har fokus på at blive markedet mest effektive og kundevendte leverandør af mobilitetsydelser.
”Det er mere aktuelt end nogensinde at indfri den mission, og derfor er jeg rigtig glad for, at Frank træder til for at iværksætte en accelereret salgsindsats og samtidig have endnu større fokus på salg og B2B markedet, som han har et indgående kendskab til og gennem sin årrække i rejsebranchen erfaring med vækst indenfor dette område,” siger Lasse Barsholm, der tiltrådte sit nuværende job i marts i år.
Vil fordoble omsætning på fire år
Om sit nye job hos Sixt siger Frank Nordbjerg, der har en merkonomuddannelse i salg og marketing:
”Det er med stor glæde, at jeg får lov at stå i spidsen for den vigtige opgave, det er at drive Sixts salgsstrategi med en målsætning om at fordoble omsætningen over de næste tre-fire år. Samtidig glæder jeg mig meget til at samarbejde med dygtige kolleger om yderligere at forløse Sixt Danmarks store potentiale gennem blandt andet et stort kundefokus og produktudvikling.”
Videre siger Frank Nordbjerg Olesen: ”Sixt er en spændende virksomhed med et kæmpe potentielt marked, hvor flere og flere kunder ønsker at have bil på en mere fleksibel måde. Jeg glæder mig meget til at bidrage yderligere til at styrke salget for Sixt, og blive en del af holdet. Sixts ambitiøse vækstmål går godt i spænd med min erfaring fra Norwegian, hvor jeg har fået indgående kendskab til højvækst-salg og -ledelse.”
Sixt, der blev grundlagt i Tyskland i 1912, er en af verdens førende biludlejningsvirksomheder med over 4.000 udlejningskontorer i 120 lande.
Relaterede artikler:
Biludlejningsselskab skifter atter direktør i Danmark