Nu har Kilroy og Sabre indgået en ny aftale, som blandt andet betyder, at rejsekoncernen vil benytte en ny IT-løsning, der skal øge såvel sikkerheden som effektiviteten af betalingssystemet.
Den danske rejsekoncern Kilroy Group fik i regnskabsåret 2023 en omsætning på 1,4 milliarder kroner og er i dag etableret med rejsesalg på otte forskellige markeder.
Det drejer sig om Belgien, Danmark, England, Finland, Holland, Island, Norge og Sverige. Salget foregår via de seks varemærker Benns, Education Abroad, ISIC, Jysk Rejsebureau, Kilroy og Winberg Travel.
I løbet af de seneste to årtier har Kilroy Group samarbejdet med den amerikanske virksomhed Sabre, der udover at stå bag et af de tre store globale reservationssystemer (GDS) også har udviklet en række andre værktøjer, som skal lette hverdagen for aktører i rejsebranchen.
Vil gøre brug af ny løsning
De to selskaber fortæller, at deres parløb netop er blevet forlænget et ikke offentliggjort antal år endnu, da man har indgået en ny aftale, som betyder, at Kilroy Group kan gøre brug af henholdsvis Sabre Bargain Finder Max, Sabre Automation Hub samt Sabre Direct Pay.
Koncernen benytter allerede Sabre Bargain Finder Max, hvilket gør det muligt for kunder at finde rejser, der flugter med et givent behov, samt at sammenligne forskellige tilbud. Som noget nyt vil Kilroy Group dog også tage Sabre Direct Pay i brug.
Meningen med denne løsning er, at den skal gøre det mere fleksibelt at benytte forskellige betalingsmetoder. Konkret er håbet, at den vil gøre de finansielle transaktioner hos Kilroy mere sikre og effektive, lyder det fra Sabre.
Betegner aftale som et vigtigt skridt
Pernille Vaupel, der er direktør for produkter og salgsoptimering hos Kilroy Group, erklærer sig tilfreds med, at man nu har forlænget samarbejdet med travel tech-virksomheden, hvis hovedkvarter ligger i byen Southlake i den amerikanske stat Texas.
“Hos Kilroy forventer vi at kunne trække på Sabres ekspertise og deres engagement i at levere fremtidssikrede løsninger samt banebrydende teknologi, så vi i stedet kan fokusere på vores kerneopgave. Nemlig at levere uovertrufne og livsændrende rejseoplevelser for vores kunder.”
Den omtalte aftale vidner om, at selvom Sabre stammer fra USA har virksomheden et stort ønske om at spille en rolle på det europæiske marked. Det fortæller administrerende direktør for online rejsebureauer Constantine Hallax fra Sabre.
“At vi nu forlænger med Kilroy repræsenterer et stort skridt i forhold til, at vi fortsætter med at udvide i Europa. Vores teknologi hjælper vores partnere såsom Kilroy til at effektivisere deres operationer og betalingsløsninger, hvilket er nødvendigt for at leve op til de konstant skiftende krav, som man oplever i rejsebranchen i dag.”
Relaterede artikler:
Kilroys koncernvækst drevet af det danske marked