Kom hjem til en ren bil

”Vi interviewer 130.000 passagerer hvert år, og rigtig mange ønsker ekstra luksus, når de skal ud at rejse. For de passagerer, der kører i egen bil til lufthavnen, er det ren luksus at komme hjem til en nyvasket og klargjort bil,” siger Københavns Lufthavns salgs- og markedsdirektør Carsten Nørland.

Den nye service inkluderer bilvask, støvsugning, pudsning af spejle og vinduer, rensning af dørfalse, insektrens, vinylopfriskning og påfyldning af sprinklervæske.

Muligheden opstod da Sixt indviede et klargøringscenter på Kystvejen ved lufthavnen. Det har kapacitet til også at tage private biler ind.

Klargøring bestilles online, men kan også bestilles på Sixt-kontoret i lufthavnen, hvor man afleverer bilnøglerne. Efter rengøringen parkeres bilen så tæt på den oprindelige p-plads som muligt.

Skrevet af Flemming Juul