Krydstogt – en ’kjøwenhavnerting’

krydstogt-fra-cuba-med-star-flyer-34273551-1398326215-ImageGalleryLightboxKrydstogter tiltaler tilsyneladende i høj grad sjællændere, mens jyder og fynboer er mere tilbageholdende, viser salgstal fra Apollo.

65% af de krydstogtrejser, Apollo indtil videre har solgt i 2014, er gået til rejsende med bopæl på Sjælland. 25% er solgt til jyder, mens blot 10% er gået til fynboer.

”I år lancerer et krydstogtprogram, som gerne skal henvende sig til alle – uanset budget og drømmedestination. Vi ved jo, at de fleste, der har prøvet at være på krydstogt, faktisk er ret vilde med det, så vi vil gerne nå bredere ud,” siger Glenn Bisgaard, kommunikationschef for Apollo.

”I vintersæsonen foretrækker mange et klassisk krydstogtskib og gerne lune destinationer. Mens et sommerkrydstogt ofte får lidt ekstra charme, hvis det foregår med mindre, traditionelle sejlbåde, så det åbner vi nu op for.”

Apollos krydstogtprogram for vinteren 2014 og sommeren 2015 byder på forskellige krydstogter til Cuba, Dubai og Gran Canaria i vintermånederne og skærgårdskrydstogt i Kroatien og Antalya til sommer.

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.