Krydstogter har tag i danskerne

RCCL er det mest populære blandt Spies krydstogtgæster. Her ved smukke Labadee.

I år tager over 40.000 danskere på krydstogt. Det er en stigning på 15% siden 2014. På verdensplan vil 24 millioner vælge denne ferieform. 

Spies mærker klart den øgede efterspørgsel: ”Vi har fordoblet salget hvert år, siden vi lancerede vores krydstogtpakker i 2014”, fortæller kommunikationschef Torben Andersen. ”Salget til sommer viser foreløbig en vækst på 41% i forhold til sidste år.

Krydstogtpakkerne fra Spies inkluderer ud over selve krydstogtet fly og de nødvendige hotelovernatninger i forbindelse med togtet.

De mest populære rederier hos Spies er Royal Caribbean Cruise Line (RCCL) og Celebrity Cruises med en markedsandel på 53%. Spies sælger også krydstogter med Costa Cruises og Norwegian Cruise Line.

Spies vil være med til at aflive en af myterne omkring krydstogter, nemlig at de egner sig bedst til rige pensionister med blåt hår. Foreløbig viser salget, at en tredjedel af krydstogtgæsterne til sommer er under 29 år. Der er samtidig en stigning på 15% i antallet af børn.

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.