Liseberg er dansker-favorit

liseberg 2Den 25. april slår Liseberg i Göteborg dørene op for en ny sæson. Sidste år steg antallet af danske besøgende med 50%. Ny forlystelse, Mechanica, er klar med adrenalinsus fra sæsonstarten.

Antal danske besøgende har været konstant de seneste år, men i 2014 steg antallet med mere end 50%. Udviklingen kan til dels tilskrives superrutsjebanen Helix, den længste og hurtigste rutsjebane i Skandinavien, men måske er det Lisebergs danske direktør, som er lykkedes med at tiltrække danske gæster.

Siden 2011 har Andreas Andersen været direktør for Liseberg. Med en baggrund som bl.a. vicedirektør i Tivoli og direktør i brancheorganisationen IAAPA, International Association of Amusement Parks & Attractions, har han god erfaring med at lokke gæster til.

”Liseberg har helt bevidst fokuseret på mere målrettede forlystelser for børn, unge og voksne. Med investeringer i attraktioner som Helix og et meget populært børneområde i form af Kaninlandet, er Liseberg blevet en primær destination for vovehalse og forlystelsessyge i hele Norden”, siger Andreas Andersen.

Når Liseberg åbner er forlystelsen Mechanica ny og snurrer gæsterne 360 grader rundt i et hæsblæsende tempo – tredive meter over jorden. Det vil give bankende hjerter og masser af adrenalinsus.

”Målet er, at Liseberg altid skal være danskernes førstevalg, når de planlægger deres forlystelsesparksbesøg,” siger Andreas Andersen. Liseberg havde 3,1 millioner besøgende i 2014. Af dem var 53.040 danskere.