’Livsfarlig strategi’ for SAS

Det fremgik af weekendens Berlingske Business, hvor specielt SAS’ satsning på de forretningsrejsende beskrives som risikabel, skriver borsen.dk.

 

Lektor ved Copenhagen Business School Lise Lyck siger til Business, at man bør overveje prisstrategien endnu en gang. Hun er kun meget lidt imponeret af planerne, som efter hendes mening tager udgangspunkt i en gammel tradition med dyrere rejser til forretningsfolk. Det vil ikke hjælpe SAS i en tid, hvor lavprisselskaberne har medvind.

 

Forestillingen om at satse på forretningsrejsende står i kontrast til et andet element i ’Core SAS’, nemlig planerne om at skære i de interkontinentale ruter. Hertil siger Novozymes koncerndirektør Peder Holk Nielsen, at netop denne plan vil ramme de forretningsrejsende.

"Det bliver mere besværligt at komme frem uden at skulle mellemlande, og så kommer Novozymes til at lægge færre penge hos SAS," siger han til Berlingske Business.

Skrevet af Flemming Juul