Lufthansa-krav om erstatning fra BAA

Sammen med sit datterselskab, bmi, er Lufthansa den næststørste kunde i Heathrow, kun overgået af British Airways. En talsmand for det tyske flyselskab siger til Financial Times, at lufthavnen burde komme med et tilbud om kompensation for de mange forsinkelser i juledagene, hvor fly blev forsinket i op til fire dage.

Samtidig opfordres BAA, der blandt andet ejer London Heathrow, til at komme med en redegørelse for, hvorledes man i fremtiden vil klare kraftigt snevejr.

Skrevet af Flemming Juul

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.