Lufthansa med rekord og bedre service

Det var ikke bare SAS, der i går kom med et optimistisk syn på fremtiden. Det samme gjorde den tætte samarbejdspartner Lufthansa, som i 2010 kunne notere passagerrekord i Norden med 3,1 mio i fjor til og fra landene, og heraf var 500.000 fra Danmark.

”Vi har øget antallet af passagerer i alle segmenter i Danmark. Ikke kun på direkte fly men i særdeleshed også på europæiske og oversøiske flyvninger, ” siger direktør i Danmark, John Nielsen.

Han kan glæde sig over endnu flere pladser til salg ud fra både København og Billund i år.

Og så ser det endelig ud til, at pilen igen peger opad for service og forplejning på turistklasse i Europa. Man kan håbe det breder sig til andre selskaber.

Der kommer nye ergonomisk korrekte sæder med slank ryg og omkring fire centimer mere benplads. Som et nyt inflight-servicekoncept får passagerer på turistklasse igen tilbudt snacks som müslibarer og chokolade, selv på tyske indenrigsruter. På europæiske ruter med en flyvetid på mere end to timer serveres et varmt måltid.

 

 

Skrevet af Ejvind Olesen