Lufthansa øger mellem København og Frankfurt

billund lufthansaFLYSELSKABER: Efter ”skilsmissen” fra SAS skruer Lufthansa fra sommerprogrammet op til fem afgange på hverdage – det øger kapaciteten 34 pct. på ruten mellem de to lufthavne. Lufthansa-gruppen i Danmark har netop budt ny Key Account Manager velkommen om bord.

Fra sommerfartplanens start sætter Lufthansa en ekstra frekvens ind mellem København og Frankfurt. Fra den 30. marts flyver Lufthansa fem gange på hverdage mellem København og Frankfurt med forbindelser til over 200 Lufthansa-destinationer i det meste af verden.

”Med denne opgradering øges sædeudbuddet 34 pct. i forhold til sommerfartplanen sidste år. Samtidig fastholdes det øgede sædeudbud mellem Billund og Frankfurt. Lufthansa har således fremover i alt 182 ugentlige flyvninger til og fra Danmark,” siger landechef for Lufthansa-gruppen, Morten Balk.

Samlet har de fire medlemmer af Lufthansa Group 342 ugentlige flyvninger til og fra Danmark. Austrian Airlines har 56 ugentlige fly mellem København og Wien, Swiss 40 ugentlige mellem København og Zürich og får 12 ugentlige mellem København og Geneve når denne rute åbner 11. april, mens Brussels Airlines har 52 ugentlige fly mellem Bruxelles og København.

I øvrigt har Lufthansa i Danmark netop fået ny sælger – 38-årige Thomas Guldborg er ny Key Account Manager i Lufthansa Group. Han erstatter Flemming Nordestgaard, der har tiltrådt stilling som Lufthansa Global Key Account Manager med base i Frankfurt. Thomas Guldborg kom i 2007 til luftfarten efter mange år i IT-branchen. Hans seks års erfaring fra luftfarten omfatter job i SAS som hhv. Key Account Manager – Corporates hos SAS i Danmark samt Manager Loyalty Partners – SAS Eurobonus i Sverige.

Morten Balk siger: ”Thomas har en god, solid erfaring fra rejsebranchen med afsæt indenfor Key Account Management. Jeg glæder mig meget til at kunne drage nytte af hans ekspertise og erfaring. Thomas vil indgå i et salgsteam på syv Key Account Managers, der fortsat skal udvikle Lufthansa Group’s position på det danske marked.”

Lufthansa har siden ”skilsmissen” fra SAS fået ca 1.250 små og mellemstore danske firmakunder via programmet ”Partner Plus Benefit.”

Fra starten af vinterprogrammet sidste år øgede Lufthansa sin kapacitet på ruten fra Frankfurt til Billund med 70 pct. og fik sælger til bl.a. det jyske marked, Christian Zacho.

I år begynder Lufthansa at installere et nyt produkt på sine 106 langrutefly, Premium Economy. Dette produkt begynder at flyve fra efteråret. Omvendt forsvinder First Class fra ca. 30 pct. af Lufthansas langrutefly.

I øvrigt har Lufthansa-gruppen indbudt den danske rejsebranche til stor fest 28. februar.