Lufthansa satser på Skandinavien

Selskabets nye salgschef, Götz Ahmelmann, bebuder direkte til angreb på SAS lukrative forretning, selv om  SAS og Lufthansa i årevis har samarbejdet tæt om trafikken mellem Skandinavien og Tyskland, skriver business.dk.

 

»Vi ønsker at tiltrække nye passagerer – også fra Skandinavien. Vi tilbyder et bedre produkt og et større rutenet til de erhvervsrejsende fra Skandinavien med øget komfort, nyere fly, bedre sæder og mad, samt  hurtigere forbindelser og flere destinationer”, siger Götz Ahmelmann.

 

Lufthansa har netop indledt en omfattende fornyelse af et businessclass produktet med nye flytyper og ny kabineindretning. Det gælder for eksempel den nye Boeing 747-8, der har særligt mange pladser på første klasse og businessclass.

 

Lufthansa har bestilt 7.000 nye business-sæder til langdistanceflåden. Selskabet sætter ikke selv tal på investeringens størrelse, men listeprisen er angiveligt en million kroner pr. sæde.

Skrevet af Flemming Juul