Lufthansa sluger SAS bid for bid

Det kan betyde et opgør med forestillingerne om, at det store tyske selskab skulle være interesseret i at komme med bud på opkøb af den skandinaviske ’lillesøster’, skriver borsen.dk.

Dr. Karsten Benz, europæisk vicepræsident for salg og services i Lufthansa nævner, at man tager markedsandele fra de flyselskaber, der opgiver nogle af deres ruter – især fordi Lufthansas rutenet er bedre. Set fra Lufthansas synsvinkel er Skandinavien et kernemarked kun overgået af Tyskland, Italien og USA

Sidste år havde Lufthansa to millioner skandinaviske flygæster og har med SAS et sundt samarbejde om transport mellem Tyskland og Skandinavien.

Karsten Benz siger til Børsen, at Lufthansa kan øge frekvensen på ruterne til Skandinavien, hvor man tidligere har øget til Bergen og Billund og nu åbner til Stavanger, hvilket giver de rejsende bedre adgang til Lufthansas to store internationale hubs i Frankfurt og München.

 

Skrevet af Flemming Juul