Mange kombinerer kulturelle tilbud og for eksempel restaurantbesøg med en hotelovernatning. Når kulturattraktioner er tvangslukket, som de var i perioder under coronakrisen, betyder det færre hotelgæster. Arkivfoto fra Comwell Copenhagen Portside - Dolce by Wyndham.

Lukkede kulturoplevelser giver færre hotelgæster

Ny undersøgelse om danskernes brug af betalte overnatninger ved oplevelser, viser sammenhæng mellem kultur og hotelovernatninger. Corona-nedlukninger af attraktioner var skidt for hotellerne.

Norstat, der leverer data til markedsundersøgelser, har for Dansk Erhverv udarbejdet befolkningsundersøgelse om danskernes køb af hotelovernatninger kombineret med kulturtilbud.

Data blev indsamlet i starten af december sidste år og dækker dermed næsten andet...

Få hurtig adgang til artiklen

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

DKK 125

1 MÅNED

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

 

DKK 1.295

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL EN BRUGER

(Ingen binding. Løbende abonnement, der kan opsiges til udgangen af en periode)

BUSINESS

12 MÅNEDER

ABONNEMENT TIL FLERE BRUGERE

(Abonnement med ubegrænset adgang til alle eller udvalgte medarbejdere)

Allerede abonnent?