Mødeaktiviteten stiger voldsomt hos amerikanske firmaer

Amerikansk erhvervsliv har skruet op for incentives, forretningsmøder og store kongresser efter et decideret spareår med finanskrise. I første omgang internt i USA, men pilen peger opad, også for internationale møder og kongresser som afløsning for erstatningsvaren med videobudskab eller slet ingen ting.

 

Travel Association i USA regner med en fremgang i omsætning på syv procent efter et magert år med minus 15 procent sidste år.

 

Hotellerne har også lært af udviklingen, hedder det i en ny rapport. Der gives flere tilbud om fri kaffe og vand og audiovisuelle hjælpemidler. Priserne er også til forhandling.

 

En analyse i Meeting Professionals international viser, at 61 procent mener, at der nu er klart bedre muligheder både for rejser og mødeaktiviteter. På samme tid i fjor var det kun 15 procent, der var af den opfattelse.

 

InterContinemtal Hotels Group har haft en fremgang på 10 procent i første halvår, mens enkelte Marriott hoteller i bl.a. Florida har en fremgang på hele 30 procent.

 

Til gengæld siger en talsmand for et andet Marriott hotel," at det fortsat er købers marked med lavere udlejningspriser."

 

Skrevet af redaktionen