Markedsføring kan skaffe flere tyske turister

Cykelferie_i_SydvestjyllandBåde Venstre og Enhedslistens turistordførere frygter, at Vestkysten, Syd- og Sønderjylland bliver underprioriteret i ny turistlov og alene i Nordtyskland ville mere reklame kunne hente tre gange så mange turister.

“Med den kommunikation vi har nu, når vi kun en tredjedel af det potentiale, der er i Nordtyskland,” siger Mads Schreiner, marketingschef hos VisitDenmark i Hamborg

Han regner med, at der er potentiale til at gøre den million gæster, man har fra Nordtyskland lige nu, til tre millioner, skriver dr.dk.

Turismeordførererne Henning Hyllested (EL) og Hans Christian Thoning (V) frygter, at en fremgang i byturismen vil gøre, at man nedprioriterer kystturismen i den nye turismelov selv om begge partier har været med til at vedtage loven.

”Der er meget fokus på storbyturismen, også fordi den er i fremgang. Men jeg er bange for, at Vestkysten og Syd- og Sønderjylland bliver glemt. Det er jo altså stadigvæk her, at hovedparten af turisterne kommer”, siger Henning Hyllested.

Hans Christian Thoning frygter, at den nye lov vil betyde, at der bliver brugt uforholdsmæssigt mange penge på at lokke kinesere til København: ”Jeg bekymrer mig for, at vi får den rigtige fordeling af midlerne. Vi har tre hovedområder: Erhvervsturisme, byturisme og kystturisme. Man kan måske godt have fornemmelsen af, at det i daglig tale handler mest om at få flere kinesere til København”.